Διαβάζω Taken από τα Fantasy Archives της Fantasy Gate! Bookmark and Share


από Antonia

TAKEN

Το TAKEN είναι ένα επικό μακρύ περιπετειώδες μυθιστόρημα που ξετυλίγει ταυτόχρονα τις ιστορίες τριών οικογενειών μέσα από πολλαπλάσιες γενιές και τον κρίσιμο ρόλο τους στην ιστορία των εξωγήινων απαγωγών. Στηριζόμενο σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα, το
TAKEN δημιουργεί μια δυνατή συναισθηματική ιστορία που προκαλεί σχετικά με τις συγκρούσεις της ανθρωπότητας με τους εξωγήινους.

Η ιστορία αρχίζει με τον Russell Keys, αμερικανικό πιλότο του Β’ Παγκοσμίου ο οποίος είναι τραυματισμένος από μια σφαίρα, ενώ το αεροπλάνο του κινείται σπειροειδώς προς τα κάτω σε εχθρικό έδαφος. Μπλε φώτα στον ορίζοντα διακόπτουν την κάθοδο του αεροπλάνου του και αργότερα αυτός και η διμοιρία του βρίσκονται μυστηριωδώς σώοι και αβλαβείς σε ασφαλές έδαφος με απολύτως καμία ανάμνηση για το πώς έφθασαν εκεί. Μόνο μερικά έτη αργότερα, δεδομένου ότι κάθε μέλος της αποστολής πεθαίνει ανεξήγητα, ο Russell καταλαβαίνει ότι τη ζωή του έχει αλλάξει για πάντα μετά την πρώτη του επαφή με τους εξωγήινους. Κυνηγημένος από αυτούς, ψάχνει τις απαντήσεις ξετυλίγοντας τις μνήμες του, για να συνειδητοποιήσει τελικά πως είναι ανίκανος να προστατέψει το γιο του και τις επόμενες γενιές από τις απαγωγές.

Όταν συντρίβεται ένα UFO το 1947 κοντά στο Roswell μερικά έτη μετά από την πρώτη επαφή του Russell, ο αμερικάνος στρατιωτικός Owen Crawford συγκεντρώνει τη δύναμη των γνώσεών του για να γίνει σημαντικός φορέας στην επόμενη κάλυψη και στη μυστική κυβερνητική έρευνα για την εξωγήινη ζωή. Αυτό πυροδοτεί μια προσπάθεια δεκαετιών από τα μέλη της οικογένειας Crawford να εξασφαλίσουν τις κυβερνητικές έρευνες σαν ισχυρή κληρονομιά τους και να σταματήσουν καθετί που μπαίνει στο δρόμο τους.


Τέλος, αμέσως μετά τη συντριβή Roswell, μια τυχαία συνάντηση με έναν πληγωμένο άνδρα εδώ κοντά γίνεται η αιτία για να ξεκινήσει μια παράξενη αλυσιδωτή αντίδραση γεγονότων. Η Sally Clarke είναι μοναχική γυναίκα που βρίσκει απροσδόκητα την αγάπη στην αγκαλιά ενός ξένου. Παρά την πεποίθηση της Sally ότι έχει αλληλεπιδράσει με κάτι όχι αυτού του κόσμου, τα άλλα μέλη της οικογένειας παραμένουν δύσπιστα, ακόμα και όταν γεννάει έναν γιο, τον Jacob, ο οποίος φανερώνει αξιοπρόσεκτες διαισθητικές δυνάμεις. Ο σκεπτικισμός εξελίσσεται τελικά σε βασανιστική πίστη, όμως είναι πάρα πολύ αργά για να σώσει την οικογένεια από το να χωθεί βαθύτερα στα μυστικά σχέδια της κυβέρνησης και της εξωγήινης παρουσίας.

Η μεγάλη κλίμακα της ιστορίας αυτών των τριών οικογενειών, όπως αφηγείται μέσω της φωνής της 10χρονης δισέγγονης του Russell, Allie Keys, ερευνά τις γενιές των εξωγήινων εισβολών που αρχίζουν στους ουρανούς πάνω από τη Γερμανία κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και φτάνουν μέχρι τις σύγχρονες ιστορίες απαγωγής και στενών επαφών Τρίτου Τύπου. Καθώς φθάνουμε το σήμερα, οι δεκαετίες μυστικών ξεκαθαρίζουν και οι τρεις οικογένειες πρέπει να ενωθούν για να ξεκλειδώσουν τα επιβλητικά μυστήρια των απαγωγών τους.


Τα επεισόδια αναλυτικά

Επεισόδιο 1: Beyond the sky
Σκηνοθεσία: Tobe Hooper

1947: Ο πιλότος μαχητικών αεροσκαφών Russell Keys είναι στη μέση μιας μάχης πάνω από τη Γαλλία κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου όταν το αεροπλάνο του περικυκλώνεται από ένα μυστήριο μπλε φως, που σώζει αυτόν και το πλήρωμα εννέα ατόμων του από βέβαιο θάνατο.

Εντούτοις, κανένας εξ αυτών δεν έχει οποιαδήποτε ανάμνηση από αυτό που συνέβη αληθινά ή το πώς επέζησαν. Μετά από τον πόλεμο, ο Russell προσπαθεί να επιστρέψει στους κανονικούς ρυθμούς ζωής, μόνο που παράξενοι εφιάλτες και πονοκέφαλοι δεν τον αφήνουν. Μαθαίνει ότι κάθε άλλο μέλος της αποστολής του έχει πεθάνει μυστηριωδώς και αισθάνεται αναγκασμένος να ξεκινήσει την αναζήτησή του για να βρει τις απαντήσεις που θέλει.

Εν τω μεταξύ, ο αδίστακτος πλοίαρχος Owen Crawford ηγείται μιας κυβερνητικής εξερεύνησης αυτού που συνετρίβη στην έρημο κοντά στη βάση του στρατού του στο Roswell και τι μπορεί να έχει δραπετεύσει. Στο κοντινό Τέξας, μια μοναχική μητέρα παραπλανείται από έναν μυστήριο ξένο που είναι ευγενικός, καλός, μα όχι αυτό που φαίνεται.

Επεισόδιο 2: Jacob and Jesse
Σκηνοθεσία: Breck Eisner

1958: Ο Russell Keys, συχνό θύμα απαγωγών, παλεύει να προστατεύσει τον 13χρονο γιο του Jesse από να υποστεί την ίδια μοίρα με αυτόν, όταν μαθαίνει ότι το αγόρι έχει παρθεί επίσης από τους εξωγήινους.

Στο Roswell ο συνταγματάρχης Owen Crawford έχει αποτύχει στην αποστολή του να ανακαλύψει το μυστικό πίσω από το εξωγήινο διαστημικό σκάφος που βρήκε πριν 10 χρόνια. Αποφασίζει ότι η απάντηση μπορεί να βρίσκεται στον Jacob Clarke, τον ξεχωριστό μικρότερο γιο της Sally που φαίνεται να κατέχει εξωκοσμικές δυνάμεις.

Επεισόδιο 3: High hopes
Σκηνοθεσία: Sergio Mimica-Gezzan

1962: Ο συνταγματάρχης Owen Crawford, απελπισμένος να σώσει το άκρως απόρρητο πρόγραμμά του σχετικά με τα UFO από την προεδρική ακύρωση, ξεκινάει την αναζήτηση του Jacob Clarke. Στα ταξίδια του συναντά τους Russell και Jesse Keys, οι οποίοι προσφέρονται για εξέταση σε μια τελευταία προσπάθεια να σταματήσουν οι απαγωγές από εξωγήινους.

Επεισόδιο 4: Acid tests
Σκηνοθεσία: Bryan Spicer

1970: Οι γιοι του συνταγματάρχη Owen Crawford, Eric και Sam, συναθροίζονται γύρω από τον πατέρα τους αφότου η καριέρα του έχει καταστραφεί, αλλά και τα δύο αγόρια έχουν μυστικά. Μια έρευνα οδηγεί τον Sam στην Αλάσκα, όπου βρίσκει μια νέα αλήθεια για τους εξωγήινους που φέρνει επικίνδυνες συνέπειες. Εν τω μεταξύ, ο ενήλικας Jesse Keys έχει επιστρέψει από το Βιετνάμ ως τοξικομανής που καταδιώκεται από το παρελθόν του.


Επεισόδιο 5: Maintenance
Σκηνοθεσία: Felix Acala

1980: Μετά από 20 χρόνια ο Jacob Clarke επιστρέφει σπίτι του για να αποχαιρετίσει την ετοιμοθάνατη μητέρα του, όπου μοιράζεται τελικά το μυστικό του με τον αδελφό του Tom, γνωστό αντιμαχόμενο της θεωρίας περί εξωγήινης ζωής.

Εν τω μεταξύ, ο Eric Crawford συνεχίζει την κυβερνητική έρευνα του πατέρα του με τον Δρ. Chet Wakeman. Οι δυο τους παρακολουθούν τους Jacob και Jesse Keys, οι οποίοι τους οδηγούν σε μια καταστροφική σύγκρουση μεταξύ του στρατού, των θυμάτων και μερικών απροσδόκητων επισκεπτών.

Επεισόδιο 6: Charlie and Lisa
Σκηνοθεσία: Thomas Wright

1983: Με τους θανάτους των Jesse Keys και Jacob Clarke, οι εξωγήινοι αρχίζουν να εστιάζουν στα παιδιά τους, τον Charlie και τη Lisa αντίστοιχα. Η Lisa προστατεύεται από τους εξωγήινους, ενώ ο Charlie παραμένει το αντικείμενο της εξωγήινης μελέτης.

Το ακυρωμένο πρόγραμμα UFO του Eric Crawford αναβιώνεται το 1989, χάρη στο σχέδιο του Δρ. Chet Wakeman, ο οποίος όχι μόνο έχει τα πλάνα για τους εξωγήινους, αλλά και για την κόρη του Eric Mary επίσης.

Επεισόδιο 7: God’s Equation
Σκηνοθεσία: Jeremy Kagan

Παρόν: Μετά από απανωτές απαγωγές ο Charlie μαθαίνει ότι είναι ο πατέρας της αξιοπρόσεκτης κόρης της Lisa, Allie.

Ο Δρ. Wakemen και η άσπλαχνη νεαρή ερωμένη του Mary Crawford είναι επικεφαλείς του κυβερνητικού προγράμματος UFO πια και συνωμοτούν να αρπάξουν τη μικρή Allie για την έρευνά τους.

Ενώ παγιδεύεται σε μια επικίνδυνη κατάσταση η Allie ανακαλύπτει δυνάμεις που δεν ήξερε ποτέ πως κατείχε, αμβλύνοντας την επιθυμία της Mary να συλλάβει το μικρό κορίτσι για το καλό του προγράμματος.

Επεισόδιο 8: Dropping the dishes
Σκηνοθεσία: Jeff Woolnough

Παρόν: Ο Beers χωρίζει τη Mary και τον Δρ. Wakeman και παίρνει την Allie στη βόρεια Ντακότα όπου τη χρησιμοποιεί ως δόλωμα για να συλλάβει τους εξωγήινους.

Η Mary και η Lisa με τον Charlie ξεκινούν απεγνωσμένα να βρουν την Allie, αν και για διαφορετικούς λόγους ο καθένας. Με τα πρώτα φώτα πυρακτώσεως να εμφανίζονται στον ουρανό, η παγίδα είναι έτοιμη να πιάσει.

Επεισόδιο 9: John
Σκηνοθεσία: John Fawcett

Παρόν: Ένα εξωγήινο σκάφος που είχε πέσει από τα πυρομαχικά του στρατού επιστρέφει στη ζωή και παίρνει την Allie μακριά. Εντούτοις, η σκηνή είναι ένα τέχνασμα που επιτρέπει στην Allie να δραπετεύσει με τους γονείς της.

Ακολουθούμενη από τη Mary και τον Δρ. Wakeman, το μικρό κορίτσι έχει μια μοναδική οικογενειακή συνένωση.

Επεισόδιο 10: Taken
Σκηνοθεσία: Michael Katleman

Παρόν: Δεδομένου ότι ο κίνδυνος συγκλίνει στο οικογενειακό αγρόκτημα στο Τέξας, η Allie μαθαίνει το αληθινό πεπρωμένο της. Εντελώς ξαφνικά τα δεκάδες μυστικά διευκρινίζονται, αναγκάζοντας την Allie και την οικογένειά της να λάβουν τη δυσκολότερη απόφαση της ζωής τους.



Ποιος είναι ο Stephen Spielberg;


Ο Steven Spielberg είναι κύριος συνεργάτης της DreamWorks SKG, την οποία ίδρυσε με τον Jeffrey Katzenberg και τον David Geffen τον Οκτώβριο του 1994. Κάτω από την ηγεσία τους, το στούντιο έχει απολαύσει την κριτική και εμπορική επιτυχία και είναι αρμόδιο για μερικές από τις πιο τιμημένες ταινίες τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων τριών διαδοχικών βραβείων Best Picture Academy Award: American Beauty, Gladiator και A Beautiful Mind (στα δύο τελευταία η Universal ήταν συμπαραγωγός).

Ένας από τους πιο επιτυχημένους παραγωγούς ταινιών και μεγάλος εμπνευστής, ο Spielberg έχει σκηνοθετήσει και αναλάβει την παραγωγή σε διάφορες ταινίες που έκαναν κορυφαίες είσπραξης παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένου του Jurassic Park και του E.T. The Extra-Terrestrial. Μεταξύ των μυριάδων βραβείων του, έχει κερδίσει τρεις φορές Academy Award, δύο Oscar για τον τίτλο του καλύτερου σκηνοθέτη και καλύτερης εικόνας για την ταινία Schindler's List και ένα τρίτο Oscar για τον καλύτερο σκηνοθέτη στην ταινία Saving Private Ryan.

Γεννημένος στις 18 Δεκεμβρίου το 1946 στο Cincinnati του Οχάιο, ο Spielberg μεγάλωσε στα προάστια του Haddonfield στο New Jersey και στο Scottsdale της Αριζόνα. Άρχισε τις ερασιτεχνικές ταινίες ενώ ακόμα ήταν στην εφηβεία και αργότερα σπούδασε στο κρατικό πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Long Beach. Το 1969 το διάρκειας 22 λεπτών φιλμ μικρούς μήκους του Amblin παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ ταινιών της Ατλάντας, το οποίο τον οδήγησε στο να γίνει ο νεώτερος σκηνοθέτης όλων των εποχών που υπέγραψε συμβόλαιο με ένα μεγάλο στούντιο του Hollywood.

Τέσσερα χρόνια αργότερα σκηνοθέτησε το αγωνιώδες τηλεοπτικό φιλμ Duel το οποίο συγκέντρωσε την προσοχή κριτικών και θεατών. Έπειτα έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με την ταινία The Sugarland Express ενώ είχε συμμετάσχει και στη συγγραφή του σεναρίου. Σκηνοθετικά έχεις αναλάβει επίσης τις ταινίες Always, Hook, Raiders of the Lost Ark και τα sequel Indiana Jones and the Temple of Doom και Indiana Jones and the Last Crusade. Σκηνοθέτησε ακόμα την ταινία Catch Me If You Can της DreamWorks, με πρωταγωνιστές τους Leonardo DiCaprio και Tom Hanks, που κυκλοφόρησε τα Χριστούγεννα του 2002. Μεταξύ των υπόλοιπων ταινιών του περιλαμβάνεται το φουτουριστικό θρίλερ Minority Report με τον Tom Cruise, ενώ έγραψε το σενάριο, σκηνοθέτησε και ανέλαβε την παραγωγή του A.I. Artificial Intelligence, που ήταν το αρχικό όραμα του Stanley Kubrick. Το 2000 κέρδισε το Stanley Kubrick Brittania Award για την τελειότητα στην ταινία, που παρουσιάστηκε από τα BAFTA στο Λος Άντζελες.

Το 1984 δημιούργησε τη δική του εταιρεία παραγωγής, Amblin Entertainment. Κάτω από το έμβλημα της Amblin, έχει υπηρετήσει ως παραγωγός ή εκτελεστικός παραγωγός σε πάνω από δώδεκα ταινίες, συμπεριλαμβανομένων τέτοιων επιτυχιών όπως: Gremlins, Goonies, Back to the Future I, II, και III, Who Framed Roger Rabbit?, An American Tail, The Land Before Time, The Flintstones, Casper, Twister, The Mask of Zorro, Men in Black και Men in Black II. Η Amblin Entertainment κάνει την παραγωγή επίσης της σειράς ER με την τηλεοπτική Warner Bros. Επιπλέον, ανέλαβε εκτελεστικός παραγωγός στο μεγάλο hit Deep Impact που ήταν συνεργασία της DreamWorks με την Paramount.

Ο Spielberg έχει αφιερώσει επίσης το χρόνο και τους πόρους του σε πολλούς φιλανθρωπικούς σκοπούς. Ο αντίκτυπος της εμπειρίας του από τη δημιουργία της ταινίας Schindler's List, τον οδήγησε στο να ιδρύσει το ίδρυμα Righteous Persons Foundation χρησιμοποιώντας όλα τα κέρδη του από την ταινία. Ίδρυσε ακόμα το Survivors of the Shoah Visual History Foundation, το οποίο έχει καταγράψει περισσότερες από 50.000 καταθέσεις επιζώντων. Πιο πρόσφατα ανέλαβε εκτελεστικός παραγωγός για το ντοκιμαντέρ «The Last Day», το τρίτο κατά σειρά του ιδρύματος Shoah, το οποίο κέρδισε ένα Academy Award. Τέλος, ο Spielberg είναι ο πρόεδρος του ιδρύματος Starbright, το οποίο συνδυάζει τις προσπάθειες της παιδιατρικής για υγειονομική περίθαλψη, της τεχνολογίας και της ψυχαγωγίας για να ενδυναμώσει σημαντικά τα άρρωστα παιδιά.


Που σ' έχω ξαναδεί;

Catherine Dent (Sally Clarke)

Η Catherine Dent που υποδύεται τη Sally Clarke ήταν πρωταγωνίστρια στη δραματική σειρά The Shield στο ρόλο της υπαλλήλου Danny Sofer μαζί με τον Michael Chiklis. Έκανε το ντεμπούτο της στο φιλμ Nobody's Fool υποδυόμενη τη θετή κόρη του Paul Newman το 1994. Από τότε έχει παίξει σε πολλές ταινίες όπως: Replicant με τον Jean Claude Van Damme, The Majestic με τον Jim Carrey, και 21 Gramms. Τέλος έχει εμφανιστεί σε πολλές σειρές στην τηλεόραση όπως: Third Watch, Law & Order: Special Victims Unit, New York Undercover, Frasier, The X-Files, Chicago Hope και The Invisible Man.

Eric Close (John)

H παρουσία του Eric Close στη σειρά του CBS Now and Again όπου υποδύθηκε τον Michael Wiseman, τον έχρισε ως ένα από τα ξεχωριστά αστέρια του περιοδικού People για τη χρονιά 2000. Ωστόσο η επιτυχία του ξεκίνησε όταν πρωταγωνίστησε στην καθημερινή σαπουνόπερα Santa Barbara το 1992 στο ρόλο του Sawyer Walker. Τελευταία του εμφάνιση είναι στη δραματική σειρά σχετικά με αγνοούμενα πρόσωπα Without A Trace.


Ryan Ηurst (Tom Clarke)

Τον έχουμε δει στις ταινίες: We Were Soldiers, Remember the Titans, Rules of Engagement, Patch Adams, Saving Private Ryan, The Ladykillers και The Postman. Στη μικρή οθόνη έχει παίξει στις σειρές: JAG, Wings και Beverly Hills 90210.





Anton Yelchin (νέος Jacob Clarke)

Ο μικρός Anton που γεννήθηκε στη Ρωσία το 1989 ξεκίνησε την καριέρα του ως ηθοποιός στην ηλικία των εννιά. Έχει πρωταγωνιστήσει στην ταινία Hearts In Atlantis, που βασίζεται σε μυθιστόρημα του Stephen King, στο πλευρό του Anthony Hopkins, για την οποία κέρδισε το 2001 βραβείο ως ο πιο νεαρός καλλιτέχνης-ηθοποιός. Έχει επίσης παίξει ως guest-star στη σειρά ER και έχει εμφανιστεί στις ταινίες: Mullholland Drive του David Lynch, 15 Minutes, Delivering Milo και Along Came a Spider με τον Morgan Freeman.


Dakota Fanning (Allie Keys)

H μικρή μα πραγματικά ταλαντούχα Dakota Fanning έχει συνεργαστεί με μερικά από τα μεγαλύτερα αστέρια όλων των εποχών. Έχει κερδίσει ένα βραβείο Screen Actor's Guild –η νεαρότερη καλλιτέχνης που το έχει πάρει ποτέ- για την ερμηνεία της στο φιλμ I Am Sam, που έπαιξε στο πλευρό του Sean Penn και της Michelle Pfeiffer. Έχει συνεργαστεί επίσης με τους Charlize Theron, Courtney Love και Kevin Bacon στο Trapped, έκανε τη Reese Witherspoon σε μικρή ηλικία για την ταινία Sweet Home Alabama και συμπρωταγωνίστησε με τον Mike Myers στην κλασσική παιδική ταινία Dr. Seuss’ The Cat In the Hat. Πρόσφατα την είδαμε να υποδύεται τη μικρή κόρη του Robert De Niro στο Hide and Seek.

Joel Gretsch (Owen Crawford)

Υποδύθηκε τον θρυλικό γκόλφερ Bobby Jones στην ταινία The Legend of Bagger Vance του Robert Redford με τον Matt Damon και τον Will Smith. Επίσης εμφανίστηκε στο Minority Report του Steven Spielberg με πρωταγωνιστή τον Tom Cruise και στο The Emperor's Club του Michael Hoffman. Στην τηλεόραση τον είδαμε ως guest-star στις σειρές: Married... With Children, Melrose Place και Friends.



Matt Frewer (Dr. Chet Wakeman)

Με την παράξενη αίσθηση του χιούμορ του και τη μοναδική προσωπικότητά του ενσάρκωσε πρόσφατα τον ξακουστό ντετέκτιβ Sherlock Holmes σε τέσσερις τηλεοπτικές ταινίες της Odyssey Network. Ο κατάλογος με τις τηλεοπτικές εμφανίσεις του περιλαμβάνει δραματικές και κωμικές σειρές όπως το PSI Factor: Chronicles of the Paranormal του Dan Aykroyd, Doctor, Doctor, Shaky Ground και The Stand, η οποία είναι μίνι σειρά του Stephen King. Οι ταινίες που τον έχουμε δει είναι: Honey I Shrunk the Kids, Short Time και The Lawnmower Man 2.


Heather Donahue (Mary Crawford)

To TAKEN είναι η πρώτη τηλεοπτική εμφάνιση της Heather ωστόσο έγινε γνωστή στους οπαδούς του The Blair Witch Project για τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Από τότε έχει εμφανιστεί στις ταινίες: Boys and Girls, New Suit και Seven and a Match.





Ryan Merriman (Sam Crawford)

Τον είδαμε στις ταινίες: Halloween: Resurrection, Dangerous Child, Spin, The Ring Two και Final Destination 3.







Chad E. Donella (Jacob Clarke)

Εμφανίστηκε μεταξύ άλλων στις ταινίες Final Destination στο ρόλο του Tod Waggner και Disturbing Behavior με τον John Travolta.






Ξέρατε ότι…

  • Στο τρίτο επεισόδιο «High Hopes» ο Owen Crawford εξετάζει μια φωτογραφία ενός αγνώστου ζευγαριού που είχε απειχθεί από εξωγήινους. Η φωτογραφία είναι πραγματική και απεικονίζει τους Betty και Barney Hill, που έγιναν διάσημοι στις αρχές της δεκαετίας του ’70 όταν υπνοθεραπείες αποκάλυψαν πως ήταν πραγματικά θύματα απαγωγών.
  • Ο χαρακτήρας της Allie Keys κατέλαβε την δέκατη έκτη (16) θέση σε ψηφοφορία για του TV Guide για τους 25 Μεγαλύτερους Sci-Fi Θρύλους (1 Αυγούστου 2004).
  • Πρόκειται για το ακριβότερο φιλμ μέχρι σήμερα που γυρίστηκε στο Richmond της Βρετανικής Columbia και προσέφερε τα περισσότερα χρήματα για την οικονομία των προαστίων του Vancouver από κάθε άλλο project ταινίας.
  • Οι ιστορίες απαγωγών και οι θεάσεις ΑΤΙΑ που περιλαμβάνονται στη μίνι σειρά είναι βασισμένες σε πραγματικές μαρτυρίες πολλών ανθρώπων σε όλα αυτά τα χρόνια που υπάρχουν οι θεωρίες των UFO.
  • H σεκάνς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο πρώτο επεισόδιο δημιουργήθηκε με το πρόγραμμα Lightwave 3D της NewTek. Η εικόνα της Γερμανίας ήταν στην πραγματικότητα μια κατασκοπευτική φωτογραφία από τον αληθινό πόλεμο.



Αχ, κοίτα τι έκανες...

Όπως οι περισσότερες παραγωγές, έτσι και το TAKEN εκπίπτει σε μερικά λάθη. Ας τα δούμε αναλυτικά…

Λάθη Αναχρονισμού:
  • Σε μια σκηνή στην αρχή της σειρά, ένα γραφείο τράπεζας το 1945 έχει μια σημαία των ΗΠΑ με 50 αστέρια. Εκείνη την εποχή η σημαία είχε μόνο 48.
  • Ο χάρτης της λίμνης Groom στο γραφείο του δείχνει μια άποψη του κόσμου κατά τη διάρκεια του Ψυχρού πολέμου, ενώ η σκηνή έλαβε χώρα το 1959.
  • Στο επεισόδιο «The Acid Test» μερικά παιδιά φαίνονται να παίζουν ποδόσφαιρο με έναν τύπο μπάλας που κυκλοφόρησε μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90.
Λάθη Συνοχής:
  • Στο επεισόδιο «God's Equation» η Lisa έχει ένα τατουάζ με το κεφάλι ενός εξωγήινου στο πίσω μέρος του δεξιού της ώμου, το οποίο εξαφανίζεται εντελώς κατά τη διάρκεια της συνομιλίας της με την Allie στην κατάσταση ομηρίας.
  • Στο επεισόδιο «Jacob and Jessie» υπάρχει πολύ μεγάλη ποσότητα χιονιού έξω από το σπίτι του Jessie, αλλά όταν επιβιβάζονται στο τρένο με τον πατέρα του δεν υπάρχουν ίχνη χιονιού.
  • Προς το τέλος των τίτλων έναρξης κάθε επεισοδίου η Allie γράφει με το αριστερό χέρι. Ωστόσο, στο κοντινό πλάνο του χεριού της φαίνεται πως είναι δεξιόχειρας.
  • Το επεισόδιο «Acid Tests» περιγράφει τα γεγονότα στο 1970 και περιλαμβάνει δύο εξωγήινα δίδυμα υβρίδια που γεννήθηκαν το 1959, όμως το πτώμα του «Larry» είναι τουλάχιστον 16 ετών γιατί ο σερίφης αναφέρει το γεγονός πως ο Larry άρχισε να χρησιμοποιεί τις δυνάμεις του σε αυτήν την ηλικία.
  • Στο τέλος του επεισοδίου «Maintenance», η τελευταία μέρα είναι η 8η Νοεμβρίου του 1980. Όταν η ημερομηνία πρωτοεμφανίζεται είναι πρωί. Όταν βλέπουμε τον Eric να περιμένει την Becky να βγει από το σπίτι της για να φύγουν μαζί για το Maine είναι νύχτα. Αφού δεν βγαίνει αποφασίζει να επιστρέψει στη στρατιωτική του βάση και να τελειώσει το πακετάρισμα. Όταν εισέρχεται στη βάση είναι ημέρα ξανά. Ωστόσο, όταν τελικά αναχωρεί για το Maine, ενώ βρίσκεται καθ' οδόν, είναι και πάλι νύχτα και η ημερομηνία που εμφανίζεται είναι ακόμα η 8η Νοεμβρίου. Πρέπει να ήταν 9 Νοεμβρίου ή αργότερα, αφού τουλάχιστον μιάμιση μέρα έχει περάσει.


Διάφορα λάθη:

  • Καθώς η Lisa προσπαθεί να προστατέψει την Allie από τη Mary και τον Δρ. Wakeman έξω από το κτήριο του πανεπιστημίου μετά την κατάσταση ομηρίας, η θέση της αλλάζει συνεχώς μεταξύ των σκηνών.
  • Στην αρχή του επεισοδίου «Maintenance» κατά την ανασκόπηση, βλέπουμε μια σκηνή μεταξύ του Captain Marty Erickson και του ενήλικα Eric Crawford την οποία δεν είχαμε παρακολουθήσει μέχρι τότε. Είτε σχεδιάστηκε για να τη δούμε μετά την ανασκόπηση, είτε πρόκειται για κομμένη σκηνή παλιότερου επεισοδίου.
  • Ο Jesse Keys μπήκε στο στρατό με το όνομα «Frank Pierce». Όμως, οι ετικέτες που πετάει στην αρχή του επεισοδίου «Acid Tests» γράφουν «Keys, Jesse».
  • Στο επεισόδιο «Maintenance» ο Jesse κοιτάζει μαι εφημερίδα με κεντρικό θέμα «Ο πρεσβευτής του El Salvador διαφωνεί με το Πεντάγωνο». Εντούτοις, το θέμα έχει έναν υπότιτλο για το Νέο Δελχί και μιλά για μια συνεδρίαση των πρωθυπουργών της Ινδίας και του Πακιστάν. Αναφέρει επίσης ο «πρωθυπουργός Atal Bihari Vajpayee» έστω κι αν η σκηνή πραγματοποιείται το 1980 και ο Vajpayee έγινε πρωθυπουργός της Ινδίας 20 έτη αργότερα.
  • Στο επεισόδιο «Jacob and Jesse» όταν ο γηραιότερος Crawford δείχνει φωτογραφίες των επαφών ένας από τους βοηθούς του περπατά πέρα-δώθε μέσω της ακτίνας φωτός του προβολέα διαφανειών χωρίς η εικόνα στην οθόνη να ενοχλείται.
Γεωγραφικά λάθη:
  • Το ψιλικατζίδικο πουλάει αντίγραφα της εφημερίδας Vancouver Province. Επίσης, υπάρχει μια επιγραφή της British Columbia Surgeon General σχετική με το κάπνισμα στον τοίχο.
  • Η κυβερνητική έδρα στο Ellsworth του Maine έχει μια καναδική σημαία να κυματίζει στο υπόβαθρο.
  • Ένα καναδικό γραμματοκιβώτιο φαίνεται έξω από των αντιπρόσωπο αυτοκινήτων.
  • Αυτοκίνητα με πινακίδες «Beautiful British Columbia» εμφανίζονται συχνά σε διάφορες τοποθεσίες, άσχετα με το μέρος που υποτίθεται πως εξελίσσεται η σκηνή.
  • Όταν ο Δρ. Wakeman περιγράφει τις αναφορές για τις θεάσεις UFO αναφέρει μία στο Zanzibar. Όμως το φως που εμφανίζεται είναι στη Μαδαγασκάρη.
  • Το Lubbock στο Τέξας απεικονίζεται ως λοφώδες και δασώδες με πολύβλαστα λιβάδια. Το Lubbock είναι πολύ επίπεδο και δεν έχει κανένα γηγενές δέντρο, μόνο θάμνους (το λιβάδι οφείλεται επίσης στη λιγοστή βροχόπτωση που εμφανίζεται στην περιοχή)

Λόγια που δεν ξέχασα
από την Allie Clarke

«Sometimes the best way to move into the unknown is to take familiar steps, small steps. To do ordinary things to deal with something that is in no way ordinary. We're always going someplace new, all the time. Familiar things just let us pretend that we aren't moving into unfamiliar territory. You take those small familiar steps, and you try to be honest, not to live as if nothing had changed but still to go on with your life. But there are times when what you need is a piece of how things used to be.»

«My mom told me once that when you're afraid of something, what you want more than anything else is to make it go away. You want your life back to the way it was before you found out that there was something to be afraid of. You want to build a high wall and live your old life behind it. But nothing ever stays the same. That's not your old life at all. That's your new life with a wall around it. Your choice is not about going back to the way things were. Your choice is about hiding, or about going right to the heart of the thing that scares you.»

«Even when we know we'll never find the answers, we have to keep on asking questions.»

«When you're little, you like to think you know everything, but the last thing you really want is to know too much. What you really want is for grown-ups to make the world a safe place where dreams can come true and promises are never broken. And when you're little, it doesn't seem like a lot to ask.»

«My grandfather used to tell my mom that kids should never have to worry about anything more serious than baseball. Everything you need to know is there. It has success and failure, moments when you come together and moments where you stand alone. And it has an ending. Not a clock, like in other sports, but an ending. And that, my grandfather said to my mom, is as close as a kid should have to come to that sort of thing.»

«People talk a lot as if the most important thing in life is to always see things for what they really are. But everything we do, every plan we make, is kind of a lie. We're closing our eyes and pretending that the day won't ever come when we won't need to make any more plans. Hope is the biggest lie there is, and it is the best. We have to keep going as if it all mattered, or else we wouldn't keep going at all.»

«People say that when we grow up, we kick at everything we've been told, we rebel against the world our parents worked so hard to bring us into, that part of growing of is kicking at the ties that bind. But I don't think that's why we kick at all. I think we kick when we find out that our parents don't know much more about the world than we do. They don't have all the answers. We rebel when we find out that they've been lying to us all along, that there isn't any Santa Claus at all.»

«Is every moment of our lives built into us before we're born? If it is, does that make us less responsible for the things we do? Or is the responsibility built in too? After you hit the ball, do you stand and wait to see if it goes out, or do you start running and let nature take its course?»

«The hardest thing you'll ever learn is how to say goodbye.»

«What makes a man who he is? Is it the worst things he's ever done, or the best things he wants to be? When you find yourself in the middle of your life and you're nowhere near of where you were going, how do you find the way from the person you've become to the one you know you could have been?»

«When everything in your life is right on track, it's easy to believe that things happen for a reason; it's easy to have faith. But when things start to go wrong then it's very hard to hold on to that faith. It's hard not to wonder whose reasons these things happen for.»

«My mother always talked to me a lot about the sky. She liked to watch the clouds in the day, and the stars at night... especially the stars. We would play a game sometimes, a game called, what's beyond the sky. We would imagine darkness, or a blinding light, or something else that we didn't know how to name. But of course, that was just a game. There's nothing beyond the sky. The sky just is, and it goes on and on, and we'll play all of our games beneath it.»


Έχω και άποψη...

Ομολογώ πως άργησα λίγο να δω ολόκληρη τη σειρά, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ λέει μια σοφή λαϊκή ρήση. Το TAKEN είναι μια εξαιρετική μίνι σειρά, από το μεγάλο δημιουργό Steven Spielberg, που πάντα μας εκπλήσσει ευχάριστα με ό,τι κι αν καταπιάνεται, αν και τη σκηνοθεσία έχουν αναλάβει 10 διαφορετικοί σκηνοθέτες για κάθε ένα από τα επεισόδια.

Για τους λάτρεις των ιστοριών επιστημονικής φαντασίας αλλά και τους… UFOλόγους τα δέκα επεισόδια προτείνονται ανεπιφύλακτα μια και δεν αφήνουν σε κανέναν περιθώρια αμφιβολίας περί πραγματικής ποιότητας. Οι μαρτυρίες ανθρώπων που κατά καιρούς έχουν καταγραφεί χρησιμοποιήθηκαν για να είναι πιο αληθοφανές το αποτέλεσμα και οι δημιουργοί της σειράς μελέτησαν αρκετά κάθε λεπτό σημείο για να ευχαριστήσουν και τα πιο απαιτητικά γούστα.


Έχουμε κατά καιρούς παρακολουθήσει στη μεγάλη και τη μικρή οθόνη γκρίζα, μικρά και μεγάλα, λεπτά και χοντροκομμένα πλασματάκια να περπατάνε μέσα στο πλάνο, κι άλλοτε η εικόνα ήταν εκπληκτική, άλλοτε πάλι ολίγον έως πολύ γελοία. Οι extraterrestrials του ΤΑΚΕΝ είναι μετρημένοι και προσεγμένοι στο σχεδιασμό τους, ενώ εμφανίζονται μόνο όταν πραγματικά οι συνθήκες το απαιτούν. Τα ειδικά εφέ εμπλουτίζουν τη γενικότερη εικόνα με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πιστότητα στην πραγματικότητα και οι χώροι όπου έγιναν τα γυρίσματα ολοκληρώνουν εντυπωσιακά το παζλ. Τα χρήματα που διατέθηκαν έπιασαν τόπο ευτυχώς κι έτσι η ικανοποίηση είναι σίγουρη.

Η ιστορία είναι καλά δομημένη και κάθε γενιά ξεχωριστά έχει πολλά να προσφέρει στο όλο σχέδιο του σεναριογράφου. Πανέξυπνη η ιδέα να αντιστοιχιστούν περίπου τα επεισόδια με διαδοχικές πενταετίες, αν και τα τελευταία τέσσερα περιγράφουν τα συμβάντα στο παρών. Νομίζω ωστόσο πως αυτή η εξαίρεση ήταν απαραίτητη αφού το ζουμί της υπόθεσης βρίσκεται στην ύπαρξη που ακούει στο όνομα Allie.


Τι να πρωτοπεί κανείς για το πανέμορφο μικρό κοριτσάκι, όχι μόνο ως χαρακτήρα στην ιστορία αλλά και ως πραγματικό πρόσωπο. Η ηθοποιός Dakota Fanning μου φέρνει στο μυαλό τον Haley Joel Osment, το αγοράκι της Έκτης Αίσθησης που έκλεψε την παράσταση με το υποκριτικό του ταλέντο μερικά χρόνια πριν. Τα θηλυκά χρειάζονταν μια άξια αντιπρόσωπο στις νεαρές ηλικίες και νομίζω πως η Dakota μας αφήνει όλες υπερήφανες μόλις στην ηλικία των 13 (σήμερα).

Γενικότερα οι πρωταγωνιστές γεμίζουν την οθόνη με την παρουσία και το υποκριτικό τους ταλέντο, ενώ και η ομορφιά δεν εκλείπει. Συνήθως οι εμφανίσιμοι ηθοποιοί αποσυγκεντρώνουν από την ουσία τους θέματος και αντί να έχει ο θεατής το νου του στους διαλόγους και τις εξελίξεις χαζεύει τα όμορφα μάτια της πρωταγωνίστριας ή το γοητευτικό πηγούνι του μεγάλου αστέρα. Εδώ οι ηθοποιοί είναι μετρίου budget αλλά δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα μεγάλα ονόματα του Hollywood. Οι ατάκες είναι αρκετά δουλεμένες, ενώ τα λόγια που κοσμούν συνήθως την αρχή και το τέλος του κάθε επεισοδίου με τη φωνή της Dakota βάζουν το μυαλό σε συλλογισμό και αφήνουν μια γλυκιά γεύση.

Ένας φίλος μου μίλησε για αργούς ρυθμούς στη σειρά, όμως έρχομαι να διαφωνήσω μαζί του. Οι ρυθμοί είναι ανάλογοι με τα υπόλοιπα σίριαλ, χωρίς να πλατειάζει η υπόθεση για να εξυπηρετήσει κάποιο σκοπό. Άλλωστε πρόκειται για σειρά και όχι για ταινία -στην περίπτωση αυτή θα μιλούσαμε για άλλες ταχύτητες… Ευχάριστες ήταν επίσης οι ομοιότητες σε κάποιες λεπτομέρειες με τη σειρά The X-Files, που δίνουν μια συνοχή στο μεγάλο θέμα της εξωγήινης ζωής και των εισβολών.

Δείτε τη, λοιπόν, με παρέα ή χωρίς, για μια σύγχρονη αναζήτηση του τι επιτέλους γίνεται εκεί έξω… Καλή διασκέδαση!!
__________________________

H σειρά κυκλοφορεί σε κασετίνα με 6 DVD. Τα 5 περιέχουν από δύο επεισόδια το καθένα και το έκτο περιέχει extra features.

Για το άρθρο συλλέχθηκαν πληροφορίες από το επίσημο site της σειράς και το International Movie Data Base.

________________________________


    τα έχεις διαβάσει;

Βιβλία Fantasy

Διαβάσαμε & Κρίνουμε
Fantasy Archive

Μουσική Φαντασίας

Ακούσαμε & Προτείνουμε
Fantasy Archive

Visual Art - Ζωγραφική

Είδαμε & Παρουσιάζουμε
Fantasy Archive

Comics - Graphic Novels

Εικόνες & Κείμενα Φαντασίας
Fantasy Archive

Ταινίες & Σειρές Φαντασίας

Εντυπώσεις και Συναισθήματα
Fantasy Archive

Video Games

Η F Γωνιά των Gamers
Fantasy Archive